неділю, 15 січня 2017 р.

ГЕРОЇ ОБОРОНИ ДОНЕЦЬКОГО АЕРОПОРТУ: У НВІМУ ВІДБУВСЯ МЕМОРІАЛЬНИЙ ВЕЧІР ПАМ'ЯТІ ЗАГИБЛИХ "КІБОРГІВ"


ГЕРОЇ ОБОРОНИ ДОНЕЦЬКОГО АЕРОПОРТУ: У НВІМУ ВІДБУВСЯ МЕМОРІАЛЬНИЙ ВЕЧІР ПАМ'ЯТІ ЗАГИБЛИХ "КІБОРГІВ"  


5 канал
Рівно два роки тому розпочався фінальний етап битви за Донецький аеропорт – термінал і летовище "кіборги" утримували 242 дні
Щоб вшанувати пам'ять тих, хто так і не повернувся з терміналу – у Національному військово-історичному музеї України влаштували меморіальний вечір. На нього зібралися учасників боїв за ДАП, члени родин вояків, волонтери.
До останнього тримався і загинув у Донецькому аеропорту герой України старший лейтенант Іван Зубков. Його сестра Ірина розповідає, що всією сім'єю відмовляли Івана не йти в пекло ДАПу. Але брат був непохитним: "Мій брат сказав: я, як старший лейтенант, мій обов'язок, моє коріння, я повинен йти, коли в країні біда і коли потрібна моя допомога",
Відеозапис одного з останніх боїв українських "кіборгів" у січні 2015-го облетіло весь світ. На цих кадрах зафіксовано, як попри щільний вогонь терористів і російських найманців, бійці української армії та добровольчих батальйонів не втрачають силу духу. Навпаки – дають гідну відсіч намаганням бойовиків знищити цей бастіон. Лейтенант Зубков тоді командував обороною ДАПу зсередини.
Водій БТРа десантник Ярослав Гав'янець згадує, що Іван Зубков був одним із найкращих командирів, яких він знав. Завдяки його навичкам і авторитету серед бійців, багато з них повернулися додому живими.
"Коли офіцери роз'їхалися, нам було тяжко зорганізуватися. Там були дуже довгі бої, майже всі були контужені, ніхто не розумів добре, що робиться. А він зумів зібрати всіх нас, відновити бойовий дух і продовжити оборону", – розповідає військовослужбовець 122 батальйону 81-ї аеромобільної бригади ЗСУ Гав'янець.
Сам Ярослав тоді потрапив у полон. Російські найманці провели його Донецьком у колоні полонених. Потім тримали у підвалі разом із побратимами, а звідти – безліч разів виводили на розстріл. 
Боєць зізнається, що вижив лише завдяки молитвам і думкам про рідних: "Вони нас ставили до стіни, казали прощатися з життям. Я не мав зла, а вже просто був втомлений… Я молився без перестану. Якось пронесло".
Два роки тому, 15 січня, бої за Донецький аеропорт увійшли у свою останню, найкривавішу фазу. Бойовики підтягнули з Донецька російську артилерію та важку техніку, били по новому терміналу всіма можливими калібрами. Оборона ДАПу тривала 242 дні до 21 січня. Відтоді щороку захисники аеропорту збираються у січні, щоб згадати загиблих побратимів.
Дмитро Мороз, Олександр Фенько, "5 Канал"

Немає коментарів:

Дописати коментар