Створений Третім Рейхом - показали найстаріший військовий корабель України9
Найстаріший український військовий корабель "Дунай" цього річ відсвяткував своє 75-річчя. Судно пришвартоване біля причалу морської охорони в райцентрі Ізмаїл Одеської області. Покрилося іржею, краска полущилася. А його каюти використовують зараз, як складські приміщення. Також на кораблі є кухня.
Про історію військового судна розповідає Думская.
СТВОРЕНИЙ ТРЕТІМ РЕЙХОМ
Перша назва корабля – "Графенау". Його створили а Австрійському Лінці в часи Третього Рей-ху (неофіційна назва Німеччини у 1933-1945 роках, коли країною правила Націонал-соціалістична робітнича партія на чолі з Адольфом Гітлером – Gazeta.ua). На воду вперше спустили 2 липня 1942 року. Корабель планували використовувати для проведення барж по Дунаю. Однак за кілька місяців був включений у склад Військово-Морських сил Третього Рейху. Почав нести службу у складі третьої бригади моторних тральщиків дунайської флотилії. Також судно використовували при конвоюванні вантажів.
8 березня 1943 року "Графенау" використовували у якості криголаму в складі інженерно-десантної групи, яка рухалася від Керчі до коси Чушка. Літом того ж року, при бомбардування корабель зазнав пошкоджень.
Судно створили в австрійському Лінці. Перша назва - "Графенау"
31 серпня 1944-го "Графенау" був затоплений німецьким екіпажем, який не побажав здаватися радянським морякам. Корабель пішов на дно на 555 км Дунаю. Радянські солдати дістали його та відремонтували. 30 жовтня він став на службу в першій бригаді радянської Дунайської флотилії. Назву корабля змінили на Т-670. Активно використовували для пошуку підводних мін на Дунаї.
У наступні десятиліття судно неодноразово змінювало назву та модернізувалося. У 1955 році його перейменували у посильний катер ПОК-76, а у 1957-му – у рейдовий мотобот РМБ-49. Ще за рік корабель переобладнали в штабне судно Дунайської флотилії. Згодом він отримав назву "Десна".
УКРАЇНСЬКИЙ ПЕРІОД СЛУЖБИ
Корабель ще двічі міняв назву. "Дунаєм" став у 1995 році, коли був переданий Військово-морським силам України. Вже за рік судно перейшло до українських прикордонних військ – так тоді називалося це відомство. Згідно єдиної системи позначення прикордонних кораблів, "Дунай" отримав номер BG-80. А місцем його постійного базування був визначений Ізмаїл.
В Чорному морі прослужив два роки. Солона вода руйнувала корпус корабля
У кінці 2000 року була розформована Ізмаїльська окрема бригада прикордонних кораблів. "Дунай" перейшов до складу Одеської бригади морської охорони. У Чорному морі прослужив два роки. Солона вода погано руйнувала його корпус. В 2002 році було прийняте рішення про створення 18-го Ізмаїльського прикордонного загону морської охорони і корабель повернувся нести службу на річку Дунай.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Знайшли давньоєгипетський ритуальний човен
Ще один важливий факт: в 1970, 1972, 1975, 1980 і 1985 роках судно плавало з офіційними візитами до Румунії, Болгарії, Угорщини, Австрії, тодішньої Чехословакії і Югославії. На його борту, як правило, були ветерани – колишні моряки радянської Дунайської флотилії часів Другої світової війни.
Свою службу "Дунай" завершив у 2011 році. А 5 років тому його планували передати для навчання курсантам Ізмаїльського військово-морського ліцею. Однак далі планів діло не пішло. І корабель був включений Кабінетом міністрів у список нерухомості, яку можна продавати на аукціонах. Однак покупця на судно не знайшлося. І "Дунай" з 2012-го стоїть біля причалу.
ЗА "ДУНАЄМ" ПРОДОВЖУЮТЬ ДОГЛЯДАТИ
Журналістам судно показав крайній командир корабля Олег Рябущенко (зараз він командує ізмаїльською корабельно-катерною групою Одеського загону морської охорони). Незважаючи на зовнішній, не зовсім презентабельний вигляд, у приміщеннях судна чисто, палуба вимита. Екіпаж за "Дунаєм" зараз не закріплений, але за ним продовжують мінімально доглядати.
Багато в конструкції судна лишилося від Третього Рейху. Наприклад – частини судна зафіксовані клепками, розповів Олег Рябущенко.
"Він мене ніколи не підводив. Механізми корабля старі, у нього немає холостого ходу. Якщо завівся, то пішов. Але паливо використовував економно. В радянські часи його щорічно ставили на плановий ремонт і огляд. Потім стало важко з фінансуванням. І коли я дізнався, що "Дунай" будуть списувати – радості не було. Дуже багато з ним спогадів", - згадує капітан.
Американський есмінець USS James E. Williams 29 листопада зайшов в порт Одеси. Есмінець є одним з кращих у своїй категорії. Введений в експлуатацію в грудні 2004 року. Повна водотоннажність - понад 9600 т. Довжина - 155 м, ширина - 20 м, осадка - 9,4 м. 4 газові турбіни потужністю 108 тис. к.с. розганяють його до 32 вузлів. У 96 пускових установках зосереджені ракети "Томагавк", "Стандарт-2", "Стандарт-3" і "АСРОК", а також протикорабельні ракети "Гарпун". Екіпаж - 380 чоловік. Авіаційне озброєння - 2 вертольоти Сікорський SH-60.
Немає коментарів:
Дописати коментар